Η μεγαλύτερη υποθαλάσσια σήραγγα του κόσμου θα ενώνει Δανία με Γερμανία

Η μεγαλύτερη υποθαλάσσια σήραγγα του κόσμου θα ενώνει Δανία με Γερμανία

Το έργο Fehmarnbelt Tunnel φέρνει τη Δανία και τη Γερμανία πιο κοντά, μειώνοντας τον χρόνο ταξιδιού σε μόλις 7 λεπτά με τρένο.
Fehmarnbelt Tunnel

Η πρόοδος για το έργο της σήραγγας Fehmarnbelt συνεχίζεται με εντατικούς ρυθμούς, φέρνοντας τη βόρεια Ευρώπη πιο κοντά στην κεντρική και νότια Ευρώπη μέσω μιας εντυπωσιακής υποθαλάσσιας σύνδεσης. Η σήραγγα αυτή, που βρίσκεται σε διαδικασία κατασκευής στη Βαλτική Θάλασσα, αναμένεται να αποτελέσει τη μεγαλύτερη βυθισμένη σήραγγα παγκοσμίως, διευκολύνοντας σημαντικά τη μετακίνηση μεταξύ Δανίας και Γερμανίας.

Με μήκος 18 χιλιομέτρων, η σήραγγα θα συνδέει τη δανική πόλη Rødbyhavn στο νησί Lolland με το γερμανικό λιμάνι Puttgarden στο νησί Fehmarn. Αυτή η υποδομή, που θα περιλαμβάνει αυτοκινητόδρομο 4 λωρίδων και δύο ηλεκτροκίνητες σιδηροδρομικές γραμμές, θα εξυπηρετεί τη μεταφορά αγαθών, όπως ο χάλυβας, με τρένα που θα διασχίζουν τη διαδρομή από τη Νορβηγία έως την κεντρική και νότια Ευρώπη.

Παρόμοιο άρθρο: Επανάσταση στον ευρωπαϊκό σιδηρόδρομο: Η σήραγγα Brenner που θα ενώσει όλη την Ευρώπη

Σήμερα, η διαδρομή Puttgarden-Rødbyhavn διαρκεί 45 λεπτά με φέρι, ενώ με την ολοκλήρωση της σήραγγας Fehmarnbelt ο χρόνος αυτός θα μειωθεί σε μόλις 7 λεπτά με τρένο και 10 λεπτά με αυτοκίνητο. Η διαδρομή μεταξύ Αμβούργου και Κοπεγχάγης, που τώρα διαρκεί 4,5 ώρες με τρένο, θα περιοριστεί σε 2,5 ώρες.

Fehmarnbelt Tunnel

Η κατασκευή της σήραγγας βασίζεται σε περίπου 90 προκατασκευασμένα τμήματα σκυροδέματος, καθένα από τα οποία έχει μήκος 217 μέτρα και ζυγίζει 73.500 τόνους. Αυτά τα κομμάτια θα συναρμολογηθούν σε βάθος περίπου 30 μέτρων κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας.

Σε αντίθεση με άλλες υποθαλάσσιες σήραγγες, όπως η Σήραγγα της Μάγχης, η κατασκευή της Fehmarnbelt βασίζεται σε μια πιο αποδοτική και φιλική προς το περιβάλλον μέθοδο. Αντί να χρησιμοποιούνται μηχανήματα διάνοιξης εδάφους, τα τμήματα της σήραγγας δημιουργούνται στην επιφάνεια και κατόπιν βυθίζονται στον πυθμένα της θάλασσας.

Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα 7 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ οι εργασίες ξεκίνησαν επίσημα το 2021, αν και οι προετοιμασίες είχαν ξεκινήσει πολύ νωρίτερα. Για την κατασκευή χρησιμοποιήθηκαν δείγματα σκυροδέματος που τοποθετήθηκαν στο νερό για να δοκιμαστεί η αντίστασή τους σε διαφορετικές συγκεντρώσεις αλατιού.

Η χρηματοδότηση του έργου προέρχεται από κρατικό δάνειο, το οποίο θα αποπληρωθεί μέσω διοδίων, ενώ έχει ήδη λάβει χρηματοδότηση άνω του 1 δισ. ευρώ από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Ένα σημαντικό ορόσημο ήταν η ολοκλήρωση του πρώτου τμήματος της σήραγγας, που εγκαινιάστηκε στις 17 Ιουνίου από τον Βασιλιά της Δανίας, Φρειδερίκο Ι’.