Περιορισμός κινητών στα σχολεία: Απαραίτητη κίνηση για βελτίωση των μαθητικών επιδόσεων
Η χρήση των κινητών τηλεφώνων στα σχολεία αποτελεί ζήτημα που έχει προκαλέσει ανησυχία, με πρόσφατες έρευνες να αναδεικνύουν τον αρνητικό τους αντίκτυπο στην απόδοση των μαθητών. Σύμφωνα με τον υπουργό Παιδείας, Κυριάκο Πιερρακάκη, οι μαθητές χρειάζονται έως και 20 λεπτά για να επανακτήσουν τη συγκέντρωσή τους μετά από την χρήση κινητού τηλεφώνου. Η εν λόγω επισήμανση βασίζεται σε μελέτη της UNESCO, η οποία επισημαίνει ότι η χρήση κινητών στα σχολεία αποσπά την προσοχή των μαθητών από τις ακαδημαϊκές τους υποχρεώσεις.
Ο κ. Πιερρακάκης, με ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης από το Παρίσι, όπου συμμετείχε στο συνέδριο της UNESCO για την ψηφιακή τεχνολογία και την Τεχνητή Νοημοσύνη στην εκπαίδευση, υπογράμμισε την ανάγκη υιοθέτησης πολιτικών που περιορίζουν τη χρήση κινητών στα σχολεία. Τόνισε ότι σε χώρες όπως το Βέλγιο, η Ισπανία και το Ηνωμένο Βασίλειο, όπου έχουν ληφθεί μέτρα για τον περιορισμό των κινητών, παρατηρήθηκε βελτίωση στις επιδόσεις των μαθητών, ειδικά σε εκείνους που δεν ανήκουν στην κορυφή των ακαδημαϊκών επιδόσεων.
Η τεχνολογία, σύμφωνα με τον υπουργό, αποτελεί εργαλείο που πρέπει να χρησιμοποιείται με σχέδιο και σύνεση στην εκπαίδευση, ενώ το ζήτημα της Τεχνητής Νοημοσύνης παραμένει στο επίκεντρο των συζητήσεων στο συνέδριο της Digital Learning Week 2024.