Σπάνιος πίνακας λεηλατημένος από ναζί σε δημοπρασία στον οίκο Christie’s

Σπάνιος πίνακας λεηλατημένος από ναζί σε δημοπρασία στον οίκο Christie’s

Η ιστορία ενός σπάνιου πίνακα του Largillière, λεηλατημένου από Ναζί, που επιστρέφει στο φως μέσω δημοπρασίας.
Σπάνιος πίνακας του Largillière σε δημοπρασία

Μια σπάνια και ιστορική στιγμή θα λάβει χώρα στον οίκο δημοπρασιών Christie’s στο Παρίσι, καθώς ένας πίνακας του Γάλλου καλλιτέχνη Nicolas de Largillière (1656–1746), που είχε λεηλατηθεί από τους Ναζί κατά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, θα προσφερθεί προς πώληση. Το έργο, γνωστό ως Portrait d’une femme, a mi-corps (Πορτρέτο μισού σώματος μιας γυναίκας), είναι αναγνωρίσιμο από μια εμβληματική φωτογραφία του 1945, στην οποία οι Monuments Men ανακτούν πολύτιμα έργα τέχνης από το Κάστρο Neuschwanstein της Γερμανίας.

Portrait d’une femme

Η ιστορική φωτογραφία του Απριλίου 1945 δείχνει τον James J. Rorimer, επιμελητή μουσείου και αξιωματικό του αμερικανικού στρατού, μαζί με τους Monuments Men, να ανακτούν έναν θησαυρό 5.000 έργων τέχνης και 20.000 άλλων αντικειμένων που είχαν κλαπεί και κρυφτεί από τους Ναζί.

Η αποστολή τους ήταν να προστατεύσουν και να ανακτήσουν πολιτιστικούς θησαυρούς, πολλοί από τους οποίους είχαν κλαπεί από εβραϊκές οικογένειες υπό το καθεστώς των Ναζί.

Επαναφορά στους ιδιοκτήτες και νέα δημοπρασία

Μετά τον πόλεμο, η Γαλλική κυβέρνηση κατάφερε να επιστρέψει το Portrait d’une femme στην οικογένεια Rothschild, από την οποία είχε κλαπεί το 1940. Ο πίνακας είχε κλαπεί από το θησαυροφυλάκιο του βαρόνου Philippe de Rothschild και στη συνέχεια αποθηκεύτηκε στο κατεχόμενο Παρίσι, όπου η Γαλλίδα κατάσκοπος Rose Valland κατέγραφε με προσοχή τις κινήσεις των κλεμμένων θησαυρών. Οι σημειώσεις της Valland ήταν ανεκτίμητες για τον εντοπισμό πολλών έργων, συμπεριλαμβανομένου του Portrait d’une femme.

Μετά την επιστροφή στην οικογένεια, το έργο έμεινε στη συλλογή των Rothschild μέχρι το 1978, όταν το απέκτησε σε δημοπρασία ο σημερινός ιδιοκτήτης, που παραμένει ανώνυμος. Το έργο αυτό εκτιμάται ότι θα πουληθεί μεταξύ 50.000 και 80.000 ευρώ στις 21 Νοεμβρίου, ενώ η δημοπρασία αναμένεται να προσελκύσει το ενδιαφέρον φιλότεχνων και συλλεκτών.

Η κληρονομιά των Monuments Men

Οι φωτογραφίες των Monuments Men συνεχίζουν να υπενθυμίζουν τον αγώνα για την προστασία της τέχνης από την καταστροφή και τη λεηλασία. Ο Marc Porter, πρόεδρος της Christie’s Americas, ανέφερε ότι «οι φωτογραφίες των Monuments Men δίδαξαν τον κόσμο για τη λεηλασία των Ναζί». Η εικόνα του έργου αυτού συνέβαλε σημαντικά στη δημόσια κατανόηση του έργου τους και έγινε εξώφυλλο του βιβλίου The Monuments Men: Allied Heroes, Nazi Thieves, and the Greatest Treasure Hunt in History, το οποίο μεταφέρθηκε στον κινηματογράφο το 2013 από τον George Clooney.

Η ιστορία πίσω από το έργο του de Largillière

Ο Nicolas de Largillière, φημισμένος ζωγράφος του 17ου και 18ου αιώνα, έγινε γνωστός για τα εντυπωσιακά πορτρέτα του. Τα έργα του συνεχίζουν να προσελκύουν μεγάλες προσφορές στις δημοπρασίες, με το ρεκόρ του να φτάνει τα 1,57 εκατομμύρια ευρώ στο Christie’s το 2020. Η τωρινή δημοπρασία του Portrait d’une femme αποτελεί μια μοναδική ευκαιρία για τους συλλέκτες να αποκτήσουν ένα έργο με ιδιαίτερη ιστορική σημασία και αξία.

Σπάνιος πίνακας λεηλατημένος από ναζί σε δημοπρασία στον οίκο Christie’s

Μια σπάνια και ιστορική στιγμή θα λάβει χώρα στον οίκο δημοπρασιών Christie’s στο Παρίσι, καθώς ένας πίνακας του Γάλλου καλλιτέχνη Nicolas de Largillière (1656–1746), που είχε λεηλατηθεί από τους Ναζί κατά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, θα προσφερθεί προς πώληση. Το έργο, γνωστό ως Portrait d’une femme, a mi-corps (Πορτρέτο μισού σώματος μιας γυναίκας), είναι αναγνωρίσιμο από μια εμβληματική φωτογραφία του 1945, στην οποία οι Monuments Men ανακτούν πολύτιμα έργα τέχνης από το Κάστρο Neuschwanstein της Γερμανίας.

Portrait d’une femme

Η ιστορική φωτογραφία του Απριλίου 1945 δείχνει τον James J. Rorimer, επιμελητή μουσείου και αξιωματικό του αμερικανικού στρατού, μαζί με τους Monuments Men, να ανακτούν έναν θησαυρό 5.000 έργων τέχνης και 20.000 άλλων αντικειμένων που είχαν κλαπεί και κρυφτεί από τους Ναζί.

Η αποστολή τους ήταν να προστατεύσουν και να ανακτήσουν πολιτιστικούς θησαυρούς, πολλοί από τους οποίους είχαν κλαπεί από εβραϊκές οικογένειες υπό το καθεστώς των Ναζί.

Επαναφορά στους ιδιοκτήτες και νέα δημοπρασία

Μετά τον πόλεμο, η Γαλλική κυβέρνηση κατάφερε να επιστρέψει το Portrait d’une femme στην οικογένεια Rothschild, από την οποία είχε κλαπεί το 1940. Ο πίνακας είχε κλαπεί από το θησαυροφυλάκιο του βαρόνου Philippe de Rothschild και στη συνέχεια αποθηκεύτηκε στο κατεχόμενο Παρίσι, όπου η Γαλλίδα κατάσκοπος Rose Valland κατέγραφε με προσοχή τις κινήσεις των κλεμμένων θησαυρών. Οι σημειώσεις της Valland ήταν ανεκτίμητες για τον εντοπισμό πολλών έργων, συμπεριλαμβανομένου του Portrait d’une femme.

Μετά την επιστροφή στην οικογένεια, το έργο έμεινε στη συλλογή των Rothschild μέχρι το 1978, όταν το απέκτησε σε δημοπρασία ο σημερινός ιδιοκτήτης, που παραμένει ανώνυμος. Το έργο αυτό εκτιμάται ότι θα πουληθεί μεταξύ 50.000 και 80.000 ευρώ στις 21 Νοεμβρίου, ενώ η δημοπρασία αναμένεται να προσελκύσει το ενδιαφέρον φιλότεχνων και συλλεκτών.

Η κληρονομιά των Monuments Men

Οι φωτογραφίες των Monuments Men συνεχίζουν να υπενθυμίζουν τον αγώνα για την προστασία της τέχνης από την καταστροφή και τη λεηλασία. Ο Marc Porter, πρόεδρος της Christie’s Americas, ανέφερε ότι «οι φωτογραφίες των Monuments Men δίδαξαν τον κόσμο για τη λεηλασία των Ναζί». Η εικόνα του έργου αυτού συνέβαλε σημαντικά στη δημόσια κατανόηση του έργου τους και έγινε εξώφυλλο του βιβλίου The Monuments Men: Allied Heroes, Nazi Thieves, and the Greatest Treasure Hunt in History, το οποίο μεταφέρθηκε στον κινηματογράφο το 2013 από τον George Clooney.

Η ιστορία πίσω από το έργο του de Largillière

Ο Nicolas de Largillière, φημισμένος ζωγράφος του 17ου και 18ου αιώνα, έγινε γνωστός για τα εντυπωσιακά πορτρέτα του. Τα έργα του συνεχίζουν να προσελκύουν μεγάλες προσφορές στις δημοπρασίες, με το ρεκόρ του να φτάνει τα 1,57 εκατομμύρια ευρώ στο Christie’s το 2020. Η τωρινή δημοπρασία του Portrait d’une femme αποτελεί μια μοναδική ευκαιρία για τους συλλέκτες να αποκτήσουν ένα έργο με ιδιαίτερη ιστορική σημασία και αξία.