Σουπερ μάρκετ στην Ολλανδία εισάγει το καινοτόμο ταμείο για ηλικιωμένους

Σουπερ μάρκετ στην Ολλανδία εισάγει το καινοτόμο ταμείο για ηλικιωμένους

Τα σούπερ μάρκετ Jumbo στην Ολλανδία βρήκαν ένα ευφάνταστο τρόπο να αντιμετωπίσουν τη μοναξιά των ηλικιωμένων, εισάγοντας ένα νέο "ταμείο συνομιλίας".
kletskassa

Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι ηλικιωμένοι πολίτες συχνά παλεύουν με το ζήτημα της μοναξιάς, ιδίως στα πολυσύχναστα, ψηφιακά κυριαρχούμενα αστικά περιβάλλοντα. Για να αντιμετωπίσει αυτό το πρόβλημα, η αλυσίδα σουπερ μάρκετ Jumbo, με δίκτυο άνω των 700 καταστημάτων, πρωτοπορεί με τα ταμεία Kletskassa, που σημαίνει “ταμείο συνομιλίας” στα ολλανδικά. Αυτή η καινοτόμος ιδέα παρέχει ένα χώρο κυρίως για τους ηλικιωμένους μη βιαστικούς πελάτες, για να συνομιλούν με τους ταμίες.

Με 1.3 εκατομμύρια άτομα άνω των 75 ετών στην Ολλανδία, η Jumbo θέλει να διασφαλίσει ότι αυτά τα άτομα δεν θα βιώσουν τη μοναξιά έστω και στο σούπερ μάρκετ.

Η ιδέα της “αργής λωρίδας” ξεκίνησε για πρώτη φορά το καλοκαίρι του 2019 στο πλαίσιο της εκστρατείας One Against Loneliness που ξεκίνησε η ολλανδική κυβέρνηση. Τα στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας της Ολλανδίας δείχνουν ότι το 33% των 1.3 εκατομμυρίων ηλικιωμένων άνω των 75 ετών αισθάνονται μέτρια έως έντονα μοναχικοί. Στο Vlijmen, μια πόλη στην επαρχία North Brabant, έγινε το ντεμπούτο του πρώτου Kletskassa. Η θετική ανταπόκριση οδήγησε την Jumbo να σχεδιάσει τη δημιουργία 200 τέτοιων λωρίδων σε όλη τη χώρα.

Η Colette Cloosterman-van Eerd, CCO της Jumbo και βασικό στέλεχος του Εθνικού Συνασπισμού κατά της Μοναξιάς στην Ολλανδία, είναι ένθερμη υποστηρίκτρια της πρωτοβουλίας. Τονίζει ότι τα Jumbo, ως αλυσίδα σούπερ μάρκετ με οικογενειακό προσανατολισμό και επίκεντρο την κοινότητα, στοχεύουν να είναι κάτι περισσότερο από ένας απλός χώρος αγορών. Εξοπλίζουν τα καταστήματά τους με κατευθυντήριες γραμμές για τον εντοπισμό της μοναξιάς μεταξύ των πελατών και ενθαρρύνουν τις τοπικές πρωτοβουλίες για την καταπολέμησή της. Οι προσπάθειες αυτές συμπληρώνονται με τη δημιουργία γωνιών συνομιλίας για τους πελάτες που μπορούν να κοινωνικοποιηθούν με ένα φλυτζάνι καφέ.

Επιπλέον, τα καταστήματα εισήγαγαν μια “γωνιά συνομιλίας” για τους κατοίκους της περιοχής, όπου μπορούν να απολαύσουν ένα φλιτζάνι καφέ και να ξεκινήσουν μια χαλαρή συζήτηση.
kletskassa

Το Ίδρυμα “Alles voor Mekaar” (όλα για τον άνθρωπο), βασιζόμενο σε τοπικούς εθελοντές, δημιούργησε με επιτυχία έναν κοινωνικό κόμβο για τους ηλικιωμένους, ώστε να συνδεθούν με μέλη της κοινότητας και εθελοντές. Αυτοί οι εθελοντές προσφέρουν βοήθεια σε εργασίες όπως η κηπουρική και τα ψώνια. Το Jumbo στο Vlijmen, υποστηρίζοντας το All Together Coffee Corner, στοχεύει να έχει θετικό αντίκτυπο στην κοινότητα. Όσο ο κλάδος των σουπερ μάρκετ υιοθετεί ολοένα και περισσότερο την τεχνολογία για τη μείωση του κόστους και την προώθηση της αυτοεξυπηρέτησης, η ανθρώπινη αλληλεπίδραση μειώνεται και είναι σημαντικό που αυτή η πρωτοβουλία έρχεται σε αντίθεση με αυτή την τάση, εστιάζοντας στην καταπολέμηση της μοναξιάς.